Rozliczenia z NFZ
Czy wiedzą Państwo ile pieniędzy mogą odzyskać?
Z naszych doświadczeń wynika, iż nawet najlepszy system informatyczny nie jest w stanie wyeliminować pomyłek przy kodowaniu JGP wywołanych przez tzw. czynnik ludzki.
Jaki procent błędów zdarza się u Państwa w szpitalu? Ile to pieniędzy?
Czy 0,5% nieoptymalnych rozliczeń to duży błąd? Na pewno nie!!!
Ale przy kontrakcie z NFZ w wysokości 10 mln zł - to 50 tys. zł, a przy 100 mln zł - to 500 tys. zł.
A co, jeśli błąd rozliczeń wynosi 5%?
Czy nie warto byłoby wprowadzić korekty i odzyskać pieniądze?
Mamy odpowiedź na Państwa potrzeby!
Oferujemy Państwu Raport Weryfikacji Rozliczeń z NFZ - pierwsze narzędzie dające pełną kontrolę nad rozliczeniami z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Film informacyjny „Raport Weryfikacji Rozliczeń z NFZ”:
Usługi weryfikacji rozliczeń z NFZ wykonujemy dla różnych przedziałów czasowych:
- weryfikacja raportów JGP przed wysłaniem do NFZ,
- korekty raportów JGP po przekazaniu ich do NFZ.
Efektem naszej usługi analitycznej jest raport wskazujący przypadki (nr księgi głównej) dla których:
- nieprawidłowo lub nieoptymalnie rozliczono się, wskazano nieoptymalną grupę,
- zapomniano zakodować świadczenia, za które można uzyskać dodatkowe pieniądze,
- zakodowano mniej świadczeń niż było to możliwe.
Dodatkowo w ramach usługi:
- sprawdzamy programy lekowe, gospodarkę krwią, żywienie, chemio i radioterapię,
- dokonujemy szeregu innych korekt.
Nasza usługa nie ogranicza się tylko do identyfikacji nieoptymalnych przypadków, wskazujemy także, w jaki sposób należy skorygować komunikaty rozliczeniowe. Analiza dotyczy nie tylko grup JGP, ale również szeregu innych świadczeń (grupy JGP są zawarte w katalogu świadczeń oznaczonym literą "A", natomiast w określonych przypadkach możliwe jest rozliczanie się przy pomocy świadczeń z katalogów: B, C, D, E, F, G, H, I, J).
Zakres usługi:
- weryfikacja technicznej poprawności dostarczonych danych przez Zamawiającego,
- sprawdzenie poprawności rozliczeń z NFZ,
- wskazanie sposobów korekty dla przypadków błędnych lub nieoptymalnych,
- opracowanie tabelarycznego, zbiorczego raportu przedstawiającego wynik analizy dla całego Szpitala,
- opracowanie tabelarycznych raportów szczegółowych dla poszczególnych oddziałów Szpitala zawierających listę wszystkich przypadków z danego okresu rozliczeniowego.
Usługa nie dotyczy pacjentów ambulatoryjnych.
Do wykonania raportu potrzebujemy jedynie elektroniczne komunikaty z NFZ i pliki umów.
Aby postępować zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, w ramach realizacji usługi przekażemy Państwu program do anonimizacji komunikatów NFZ. Program ten jest bardzo prosty w obsłudze (działa na zasadzie "naciśnij klawisz i poczekaj 20 sekund"). Zanonimizowane komunikaty i umowy przesyłają Państwo do naszej firmy.
Czas wykonania usługi wynosi od 2 do 3 dni roboczych. Gotowe raporty przesyłamy Państwu wraz z ich instrukcją obsługi i interpretacji.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
Wszystkich zainteresowanych poprawą efektywności rozliczeń z NFZ prosimy o kontakt z naszą firmą w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat naszych usług.
Prosimy o niezobowiązujący kontakt, numer telefonu: 81 534 21 05, adres mailowy: sga@sga.waw.pl lub o skorzystanie z naszego formularza kontaktowego.